خط و نقاشی در بسیاری از نمونه های هنر تجسمی ایران در کنار هم جای گرفته اند. به ویژه اگر خط در بیـــان شعری عاشقانه و نقاشی درتجسم بَزمی شادمانه باشد. رسّام در پی تلفیق این دو هنر با هنر فرشبافی این اثر را پدید آورده است. طراحی این بافته به سبک نقاشی دوران قاجاراست. تابلو نمایانگرتصویر زن رامشگری با دف است که به شیوه مینیاتور نقاشی و با ظرافت بافته شده است. ترکیب بندی تابلو از جهت رنگ و شکل از هماهنگی چشمگیری برخوردار است و رنگ های سبز و صورتی رامشگر با نقش و نگارهای رنگارنگ، تضاد زیبایی با رنگ تیره متن فرش آفریده است. بر فراز تصویر رامشگر قندیل نورانی رسام و دو پاره حاشیه خوش نقش، خودنمایی میکند. در قسمتی از آن حاشیه ای بی سابقه، به گونه ای رقصان طراحی شده که خمیدگی پیچ و تاب آن حالتی هماهنگ با حرکت و پیچ و تاب رامشگردارد. در متن این حاشیه ها همانند فرش های شکارگاه و نقش پردازی حاشیه کتابها، گلبوته ها و جانورانی متنوع طراحی شده که سمبل رامشگاهی سرسبز است. بیت خواجه شیرازکه در متن فرش و حاشیه آن آمده گویای پیام و سوز درونی عارفان است .