این اثر طرح دَری از دوران صفویه است که با منبت¬های بسیار ظریف، پس از نقش پردازی¬های دقیق، رنگ¬آمیزی و سپس بافته شده است. این دَرها که در کاخ¬ها و ساختمان¬های مجلل نصب می¬شد، از چوب ساخته شده و مستطیل¬های میانی هر لنگه، مزیّن به نقاشی¬های متفاوت با رنگ و روغن است. این هنر دردوران ما به فراموشی سپرده شده و رسام تلاش کرده با خلق این اثر، نقش پردازی¬های خیره کننده و نقاشی¬های ویژه¬ای را که به سبک مینیاتور است احیاء کند. فرش دری از دوران صفویه اثر استاد رسام عرب زاده

فرش دری از دوران صفویه

اثر استاد رسام عربزاده

این اثر طرح دَری از دوران  صفویه است که با منبت­های بسیار ظریف، پس از نقش پردازی­های دقیق، رنگ ­آمیزی و سپس بافته شده است.

این دَرها که در کاخ­ها و ساختمان­های مجلل نصب می­شد، از چوب ساخته شده و مستطیل­های میانی هر لنگه، مزیّن به نقاشی­های متفاوت با رنگ و روغن است.

این هنر دردوران ما به فراموشی سپرده شده و رسام تلاش کرده با خلق این اثر، نقش پردازی­های خیره کننده و نقاشی­های ویژه­ای را که به سبک مینیاتور است احیاء کند.

رنگ ­آمیزی طرح، با توجه به تنوع و تعدد رنگ­ها، بسیار استادانه انجام گرفته و ریز کاری­های آن با مهارت  بر تار و پود قالی نشسته است.

اطلاعات بیشتر

مشخصات فنی اثر Technical Specifications
ساعت کاربری
Man / hours Worked
۴۱۰۴
تعداد رنگ
No. of Colours
۵۵
تعداد گره در ۷ سانتیمتر مربع
Knots per 7 cm2
۳۰۲۵
رج شمار
No. of Rows
۵۵
عرض سانتی متر
Width (cms)
۱۳۳
طول سانتی متر
Length (cms)
۲۰۰

فرش و تابلو فرش های دیگر

اثر استاد رسام عربزاده