طراحی این اثر مانند تابلوی شماره (۶۲) تلفیقی از هنر سرامیک و مینیاتور است که رسام هنرمندانه و با مهارت این دو هنر را در تلفیقی متبلور کرده است ( ر.ک به : توضیحات تابلوی شماره ۶۲). طرح حاشیهها مشابه حاشیه های تابلو مذکور (سرامیک غنیمت عمر) و نشانگر انبوهی از نگاره های انسانی حیران و مدهوش است، که در سویی پیاله های باده سرخ و در سویی دیگر مشعله ای نور به دست دارند. اما رنگ زمینه حاشیه های این اثر تیره و کِدِرتر است و بیشتر فضای نیستی و عدم را تداعی میکند.
متن بافته، با طراحی متفاوت، از رنگ های سرد و گرم و تیره و روشن است که با شیوه سرامیک نقشبندی شده و نشانگر رندی است باده گستر که، رامشگری پیاله به دست و رقصان در کنار دارد. زمینه فرش، چشم اندازی دلکش و زیبا از آسمان نیلگون و چمنزاری سرسبز با درختان و گلبوته های رنگارنگ است که از هماهنگی شگرف و خیره کنندهای برخوردار است، به ویژه رنگهای لباس رامشگر با طیف آبی آسمان و رنگمایه های زردگون و سبز فام، که ترکیب درخور و مناسبی پدید آورده است. ترکیب بندی مناسب این طراحی محدود به رنگ ها نبوده و در شکل گیری قالب ها نیز مشهود است، مانند حرکت موزون و مینیاتوری رامشگر که هماهنگی متناسبی با عناصر اصلی تشکیل دهنده طرح از جمله شاخه های درختان دارد .