انتقاد نامور مطلق از شهرداری‌ها

نامور مطلق

نامور مطلق

معاون صنایع‌دستی کشور گفت: در تمام دنیا که صنایع‌دستی فاخر و دارای اصالت ندارند شهرداری‌ها برای فروش صنایع‌دستی کمک می‌کنند، اما در ایران که بالاترین اصالت و کیفیت در صنایع‌دستی موجود است با توجه به اینکه شهرداری‌ها موظف به ایجاد مراکز فروش صنایع‌دستی هستند، به این مقوله ورود پیدا نمی‌کنند و هیچ بسترسازی در این زمینه انجام نداده‌اند.
بهمن نامور مطلق در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، اظهار کرد: اصفهان دو عنوان بزرگ جهانی گرفت که بسیاری از شهرهای جهان حسرت این دو عنوان را می‌خورند و اصفهان هر دو را کمتر از شش ماه کسب کرد.
وی افزود: ایران به واسطه این عناوین که توسط اصفهان کسب شد، توانست به دوره مسابقه صنایع‌دستی در جهان بازگردد و در واقع جزء اولین‌های صنایع‌دستی و پیشتاز جهان باشد.
معاون صنایع‌دستی کشور ادامه داد: ایران به واسطه اصفهان توانسته همگام با کشور هند و شهر جیپور به دو عنوان جهانی دست پیدا کند. دو عنوان که کسب آن به سادگی نبوده و اصالت و خلاقیت را در هنرمندان این کشور و شهر به نمایش می‌گذارد.
نامور مطلق با بیان اینکه هنرمندان با کسب این دو عنوان جهانی وظیفه خود را در قبال صنایع‌دستی انجام داده‌اند، تصریح کرد: اگر امروز در چنین جایگاه جهانی هستیم، قطعاً به دلیل انجام وظایف هنرمندانمان است و امروز نوبت به مسئولان کشوری، استانی و شهری است که وظیفه خود را نسبت به اصفهان و صنایع‌دستی اصفهان انجام دهند.