سلام

فرش فروشی های لس آنجلس

فرش فروشی های لس آنجلس

رادیو امریکایی “بین المللی عمومی” با انتشار گزارشی به امید فرش فروشی های لس آنجلس به رونق روابط تجاری میان ایران و امریکا و تاثیر مثبت آن بر وضعیت کسب و کارشان اشاره کرده است.

به گزارش روز نو، خبرنگار این رادیو به سراغ “الکس حلمی” صاحب فرش فروشی ایرانی “داموکا” در لس آنجلس رفته است. او امیدوار است که پس از لغو تحریم ها و محدودیت های تجارت میان ایران و امریکا کسب و کار وی نیز رونق گیرد. خبرنگار این رادیو می افزاید:”اگر می خواهید ببینید که کسب و کار ایران و امریکا چگونه رونق خواهد گفت به بلوار وست وود در لس آنجلس سری بزنید. در آن جا که قلب کسب و کار ایرانیان مقیم لس آنجلس است از کتاب فروشی تا رستوران ها، نانوایی ها و سایر فروشگاه های متعلق به ایرانیان را می توانید پیدا کنید”.

در ادامه این گزارش آمده است:”فروشگاه فرش داموکا نیز یکی از این فروشگاه هاست که در فروش فرش شناخته شده است. صاحب این مغازه می گوید که از هم اکنون سفارش هایی را برای فرش های ایرانی به خصوص فرش تبریز دریافت کرده است که باید روند بافت و بسته بندی آن ها و حمل و نقل شان انجام شود”. حلمی می گوید:”ببینید مثلا این فرش ۲۰۰ ساله است و یک فرش قبیله ای است. او می گوید که فرش های ۱۰۰ ساله هم دارد که از تبریز هستند.

این رادیو اشاره می کند که تحریم های وضع شده امریکا علیه ایران سبب شده بودند تا فرش فروشان نتوانند به مدت طولانی از ایران فرش وارد کنند. این فرش فروش ایرانی می گوید:”شما نمی توانید یک هنر را تحریم کنید. فرش بافی یک هنر است و برای صدها سال وجود داشته است. فرشی که قدمتی ۱۵۰ ساله دارد ارتباطی به سیاست و یا حتی فرد بافنده ندارد”.